Per tal de d’analitzar la incidència de les mesures posades en marxa per lluitar contra el coronavirus el Ministerio de transportes, movilidad y agenda urbana està monitorizant, mitjançant els telèfons mòbils la mobilitat a les principals ciutats i ha posat en disponibilitat pública alguns resultats en aquest visor.
Ens aporta una visió nova, única i actualitzada de la mobilitat a Barcelona. En aquesta entrada hem aprofitat les dades per analitzar com és el funcionament ordinari de la ciutat, a partir de la informació recollida abans de posar en marxa les mesures contra el coronavirus.
A continuació us presentem els principals resultats obtinguts pels dies feiners de forma gràfica:



Distribució en funció de l’hora

El canvi degut al coronavirus
Segons les dades publicades avui per l’Ajuntament de Barcelona la disminució en el trànsit ha estat la següent:

A més del volum també s’han produït canvis en el repartiment de la tipologia de vehicles circulants. Durant el període de vigència de l’Estat d’Alarma:
- La proporció de motos respecte els vehicles que circulen ha passat del 15,6% al 10,6%.
- La proporció de turismes respecte els vehicles que circulen ha passat del 70,6% al 65%.
- La proporció de transport col·lectiu (autocars i autobusos) respecte els vehicles que circulen ha passat del 1,78% al 3,4%.
- La proporció de camions i furgonetes respecte els vehicles que circulen ha passat del 12% al 21%