Informe de la qualitat de l’aire 2019

L’Agència de Salut Pública de Barcelona ha presentat avui l’Informe de qualitat de l’aire 2019. L’informe íntegre el podeu trobar aquí.

Algunes de les principals dades són les següents:

Impacte en mortalitat i distribució de l’impacte global per districte

S’estima que a Barcelona l’excés de contaminació de l’aire respecte a les recomanacions de l’OMS causa el voltant del 7% de les morts naturals (unes 1.000 morts anuals), l’11% dels nous casos de càncer de pulmó i el 33% dels nous casos d’asma infantil.

Impacte sobre les escoles i distribució per districte

En el conjunt de la ciutat, el 26% dels centres (92) es troben en carrers on la contaminació està per sobre el límit legal de 40 μg/m3 de NO2 (que correspon aproximadament a 30.000 infants). El 7% dels centres (25) superen els 50 μg/m3 de NO2 i es troben gairebé tots al districte de l’Eixample.

Tenint en compte els infants escolaritzats a cada districte, es pot veure que dels gairebé 30.000 infants exposats a l’escola a nivells de NO2 per sobre el límit legal a la ciutat, gairebé la meitat s’escolaritzen a l’Eixample.

Font: Agència de Salut Pública de Barcelona
Font: Agència de Salut Pública de Barcelona

Distribució de l’NO2 per districte

Distribució de PM2,5 per districte

Font: Agència de Salut Pública de Barcelona

Distribució en funció de la renda

Hi ha una certa relació positiva entre el nivell de renda dels barris i el nivell de NO2. En canvi, no hi ha relació entre el nivell de renda dels barris i els nivells de partícules PM2,5.

Si s’utilitza el nivell d’estudis individual com a indicador socioeconòmic, també s’observa la mateixa associació en el sentit que a més nivell d’estudis hi ha més població exposada a nivells alts de NO2. Aquest fet s’explica per l’estructura i les característiques de la ciutat de Barcelona, on els barris amb renda més alta i les persones amb més nivell socioeconòmic tendeixen a estar al centre de la ciutat on hi ha més intensitat de trànsit i, per tant, nivells més elevats per NO2.

3 comentaris

  1. Hola bon dia,

    Tinc interés a facilitar-vos un treball que fet aquest últim any per millorar els nivells de contaminació atmosfèrica de Barcelona i regular la ocupació de l”espai rodat.

    No sóc cap entès, només un ciutadà preocupat i esperançat alhora. Us he trobat al Periódico, en una peça d’ahir. No tinc cap interès personal de caràcter professionals, econòmic o ideològic. He basat els meus raonaments en deduccions fenomenologiques, per la qual cosa d’interesar-vos la proposta igual us resulta una concurrència, parcial o completa.

    Si em faciliteu un correu electrònic us ho envio sense problemes. Li he enviat a moltes altres entitats. La majoria no m’han contestat com és natural -bàsicament per la dimensió de la proposta- però dintre trobareu també la proposició d’un projecte pilot concret i raonable. Tot i això un alt tècnic de Correu dedicat al tema del projecte: transport urbà de mercaderies, va trobar interessant exportar una mica més com cost econòmic de fer-lo viable.

    Tot està explicat en el document, fins hi tot, qui sóc jo, que no és important. M’agradaria que us pogués interessar la consulta del document per si us serveix per continuar treballant per la sostenibilitat de la ciutat.

    Albert CODINA CAMALLONGA
    36981114N calle la granja 13 1-2 8024
    649123621

    M'agrada

Respon a Albert Codina Camallonga Cancel·la la resposta

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

A %d bloguers els agrada això: