

S’han assolit els nivells mínims històrics mensuals de NO2 per un mes de febrer a les estacions de trànsit (35,77 µg/m3), un 23% menys que l’any 2020. Per contra, els nivells de contaminació de PM10 han estat dolents (37,99 µg/m3 de PM10), principalment a causa de diverses entrades d’aire amb pols Saharià.
Els bons resultats registrats a l’NO2 es deuen principalment a què la mobilitat del trànsit rodat els dies laborables al mes de febrer (fins al dia 19 -darreres dades disponibles) continua a un nivell baix, un 19% per sota dels nivells pre-COVID.

Nota: l’estimació IMD mitjana laborable per 40 ug/m3 és una estimació pròpia
Per la seva banda els valors de PM10 han estat clarament influïts per dues entrades d’aire Saharià que ha afectat a tota Catalunya i que s’han afegit a les emissions locals.


Tendència anual
En aquest gràfic representem els valors anuals de contaminació. El darrer punt del gràfic correspon a la mitjana dels nivells de contaminació dels darrers dotze mesos. Aquesta dada es pot utilitzar per comparar els valors històrics mitjans anuals amb les darreres dades disponibles, anticipant així la tendència cap al valor mitjà de l’any 2021. Es pot utilitzar també per comparar amb els màxims legals anuals que estableix la normativa i les recomanacions anuals de l’Organització Mundial de la Salut.


- Continuen els nivells baixos d’NO2. La mitjana anual a les estacions de trànsit se situa en 31,2 µg/m3, per sota dels 40 µg/m3, que és el valor mitjà màxim anual establert per la legislació europea i el màxim recomanat per l’Organització Mundial de la Salut.
- Al PM10, la tendència és similar, però menys accentuada. Els valors registrats a les estacions de trànsit superen els 20 µg/m3 de mitjana anual (21,6 µg/m3), que és el valor màxim recomanat per l’Organització Mundial de la Salut, però es troben per sota dels 40 µg/m3, que és el màxim anual establert per la legislació europea.