Informe: la contaminació de febrer

S’han assolit els nivells mínims històrics mensuals de NO2 per un mes de febrer a les estacions de trànsit (35,77 µg/m3), un 23% menys que l’any 2020. Per contra, els nivells de contaminació de PM10 han estat dolents (37,99 µg/m3 de PM10), principalment a causa de diverses entrades d’aire amb pols Saharià.

Els bons resultats registrats a l’NO2 es deuen principalment a què la mobilitat del trànsit rodat els dies laborables al mes de febrer (fins al dia 19 -darreres dades disponibles) continua a un nivell baix, un 19% per sota dels nivells pre-COVID.

Font : elaboració pròpia a partir de dades de l’ATM.
Nota: l’estimació IMD mitjana laborable per 40 ug/m3 és una estimació pròpia

Per la seva banda els valors de PM10 han estat clarament influïts per dues entrades d’aire Saharià que ha afectat a tota Catalunya i que s’han afegit a les emissions locals.

Nivells mitjans diaris de PM10 a les estacions de trànsit de Barcelona
Evolució a totes les estacions de mesura de Catalunya els darrers 10 dies. Font: Informe relatiu als nivells de partícules PM10 enregistrats a Catalunya entre el 19 de febrer i l’1 de març 2021

Tendència anual

En aquest gràfic representem els valors anuals de contaminació. El darrer punt del gràfic correspon a la mitjana dels nivells de contaminació dels darrers dotze mesos. Aquesta dada es pot utilitzar per comparar els valors històrics mitjans anuals amb les darreres dades disponibles, anticipant així la tendència cap al valor mitjà de l’any 2021. Es pot utilitzar també per comparar amb els màxims legals anuals que estableix la normativa i les recomanacions anuals de l’Organització Mundial de la Salut.

  • Continuen els nivells baixos d’NO2. La mitjana anual a les estacions de trànsit se situa en 31,2 µg/m3, per sota dels 40 µg/m3, que és el valor mitjà màxim anual establert per la legislació europea i el màxim recomanat per l’Organització Mundial de la Salut.
  • Al PM10, la tendència és similar, però menys accentuada. Els valors registrats a les estacions de trànsit superen els 20 µg/m3 de mitjana anual (21,6 µg/m3), que és el valor màxim recomanat per l’Organització Mundial de la Salut, però es troben per sota dels 40 µg/m3, que és el màxim anual establert per la legislació europea.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

%d bloggers like this: