Mesurem i aprenem a l’escola

Conjuntament amb el professorat i els infants de 5è de primària de l’Escola Mallorca hem fet un projecte pedagògic (nexe) entorn de la contaminació on hem treballat medi, matemàtiques, anglès, expressió escrita catalana, tecnologia, informàtica, cultura científica, expressió artística i coneixement del barri fent servir la mesura de la contaminació i l’anàlisi de les dades com a eix vertebrador de les activitats.

En primer lloc, amb el professorat hem escollit cinc punts de mesura al voltant de l’escola amb diferent nivell de trànsit i hem dissenyat l’experiment més adient pels infants. A continuació, hem fet una primera sessió de treball amb l’alumnat on hem abordat la problemàtica de la contaminació a les ciutats, els hem mostrat i explicat la tecnologia de mesura que faríem servir, i els hem introduït al mètode científic preparant una hipòtesi i definint l’experiment i el mètode d’anàlisi. En tercer lloc, en grups de treball hem utilitzat els 10 detectors per fer les mesures als punts acordats i hem registrat els valors obtinguts. En una altra jornada els infants han analitzat els resultats amb l’ordinador (fent servir software informàtic de càlcul i representació gràfica), i per grups de treball han fet una discussió dels valors obtinguts. Finalment, hem fet un debat conjunt i hem arribat a algunes conclusions. Com que ens hem quedat molt satisfets de la feina realitzada han enviat els resultats a les autoritats competents tot proposant actuacions a portar a terme (català) i a una organització anglesa que estan treballant temàtiques similars (anglès). A més amb el seu professorat han treballat el tema de la contaminació de manera artística, descrivint diferents entorns assenyalant la contaminació existent avui en dia, i com els agradaria que fossin.

En acció!

Els punts de mesura

Alguns resultats

A %d bloguers els agrada això: